motorsport-tema3.jpg motorsport-mobile-3.jpg

DAKAR 2018
A Peugeot Total csapat harmadik sorozatos győzelme

  • Hírek
  • DAKAR 2018 A Peugeot Total csapat harmadik sorozatos győzelme

DAKAR 2018 A Peugeot Total csapat harmadik sorozatos győzelme

0mch12904_0.jpg

A PEUGEOT 3008DKR Maxi Carlos Sainz/Lucas Cruz párosból álló személyzete a dűnéken, hegyi hágókon, kavicsos ösvényeken és a veszélyek minden fajtájával kísért 8793 kilométer hosszú, Peru, Bolívia és Argentína területén vezető 40. Rallye Dakaron látványos győzelmet aratott. A PEUGEOT Total csapat harmadik egymást követő elsöprő győzelme a világ legigényesebb versenyében az „Év autója 2017“ címet elnyerő PEUGEOT 3008 SUV kocsi üzleti sikerét tükrözi. 

Teljesítmény és megbízhatóság

A Dakar 40-ik évfolyamának pályája főleg a mechanikus oldaláról mutatkozott nagyon igényesnek. Ennek a nagyon nehéz kitartási megmérettetés szinte 9000 kilométeres hosszán a PEUGEOT 3008DKR Maxi nemcsak hogy megnyert hetet a tizenhárom szakaszból, de figyelemre méltó megbízhatóságot is tanúsított. Ami az autóval kapcsolatos problémákat illeti, ezek csak a váltóval kapcsolatos apróbb nehézségek voltak, azonban a PEUGEOT 3008 DKR Maxi 306-os sz. kocsi visszalépésének az oka nem műszaki probléma volt. Az új BF Goodrich gumiabroncsok különlegesen ellenállóak voltak a nehéz dél-amerikai terepen, míg a TOTAL kenőanyagok biztosították a motor optimális teljesítményét függetlenül a tengerszinttől és a szélsőséges körülményektől.

Az „El matador“ visszavág

Carlos Sainz és Lucas Cruz az utóbbi három Dakar futamon peches volt, de nagy lelkesedéssel jöttek vissza. A spanyol kettős a verseny kezdetétől fogva mesteri teljesítményt mutatott a 303-as sz. PEUGEOT 3008DKR Maxi volánja mögött, és nemcsak teljesítményt,de jó konzisztenciát is produkáltak. A 6-os és 7‑es mért szakaszokat megnyerték, majd a maratoni szakaszt követően átvették a vezetést, amelyet már nem engedtek el. A 2010-es Dakar győztesei ismét a dobogók csúcsán álltak, miután Córdobába 43 perc 40 másodperces előnnyel érkeztek az ellenfelek előtt. Ez a győzelem kiemeli a Peugeot Sport divízió óriási hozzájárulását a projekthez, amely a kitartási rallyre fókuszál, és amelybe minden tudásukat és tehetségüket befektették a DKR kocsik beállítása során.

A „Mr. Dakar“ nehézségei

Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret, akik a Rallye Dakart 2016-ban és 2017-ben a PEUGEOT számára megnyerték, két szerencsétlen gubanccal fűszerezett akciódús versenyt éltek át. A 7. mért szakaszon a 300-as sz. kocsi legénységének hirtelen félre kellett rántani a járművet, hogy megakadályozzák az ütközést egy quaddal, amely az út közepén állt meg. Ennek következtében a Peugeot 3008DKR Maxi bal hátsó felfüggesztése megsérült egy rejtett kő miatt. Ezt követően a Dakar mesterei a verseny 13. szakaszában egy fának ütköztek, és emiatt megsérült a kormánymű erősítése. Mindkét esetben a csapattagok Cyril Despres/David Castera segítettek a kocsi javításával, hogy folytatni tudják a versenyt. Ezek a szerencsétlen események azt eredményezték, hogy összetettben először az első, majd a második helyről is lecsúsztak. Ennek ellenére a negyedik helyen futottak be, és bizonyították, hogy a PEUGEOT Total teljes csapatából ők a leggyorsabbak, mivel három szakasz-győzelmet arattak.

Despres/Castera, gyorsan és felelősségteljesen

A PEUGEOT Total Team első legénysége, amelyik a 2018-as Dakar szakaszán győzelmet ért el, Cyril Despres és David Castera volt, akik a 2. szakasz végén az élre kerültek, és bebizonyították, hogy újabb előrelépést tettek a teljesítmény terén. Sajnos az egykori motorkerékpár-versenyzők ambícióit egy kiálló kő szakította meg a 180. km-en a 4. mért szakaszon. Tönkre tette az autó jobb hátsó felfüggesztését, és ez a páros száguldását megállította. A PEUGEOT Total szervizcsapat kamionjának segítségével visszatértek a versenypályára, úgyhogy a 308-as számú PEUGEOT 3008DKR Maxi kocsi legénysége folytathatta a versenyt, sajnos nagy időveszteséggel. Ettől a pillanattól kezdve óriási csapatszellemnek lehettünk tanúi, amikor segítették csapattársaikat, miközben kiváló időket értek el több szakaszon is, amikor erre lehetőség nyílott (például a 8. és 11. mért szakaszon). A 29 órás büntetés következményében Cyril Despres és David Castera nagy veszteséggel voltak besorolva az olyan pozícióban, amely nem egyezik a valódi teljesítményükkel.

Loeb útja megszakadt

A tavalyi Dakaron elért második helyezés után, amikor csupán 5 perccel később érkeztek a győztes után, Sébastien Loeb/Daniel Elena az idei évet azzal az eltökélt céllal kezdték, hogy most győzni fognak. Az indulásuk kiváló volt a versenyen, annak ellenére, hogy a perui útvonalterv főleg dűnéken és úttesteken kívül haladt, ami nem volt épp az erős oldaluk. Majd hatásos stílusban megnyerték a 4. mért szakaszt a modern dél-amerikai Dakar egyik legnehezebb szakaszán. Sajnos, míg az összesítésben a második helyen haladtak, kéntelenek voltak visszalépni az 5. mért szakaszon San Juan de Marcona és Arequipa között Peruban. A PEUGEOT 3008DKR Maxi-jukkal beleestek egy homokkal telt gödörbe, amikor más versenyzőt igyekeztek kikerülni, aki itt elakadt. Az esés folytán Daniel Elen farcsont-törést szenvedett, és ez lehetetlenné tette a folytatást.

A legutóbbi fejezet a sikerek krónikájában

A PEUGEOT Total csapat idei győzelme betetőzte a PEUGEOT márka már amúgy is lenyűgöző eredménylistáját a Dakaron, mivel nyolc startból a hetedik győzelemről van szó! Alább röviden felsoroljuk a PEUGEOT Dakaron elért eredményeit:

  • 1987: Győzelem a Vatanen/Giroux legénységgel (205 T16 Grand Raid)
  • 1988: Győzelem a Kankkunen/Piironen legénységgel (205 T16 Grand Raid)
  • 1989: Az első és második helyezés Vatanen/Berglund és Ickx/Tarin személyzetével (mindkettő 405 T16 Grand Raid)
  • 1990: Az első, második és harmadik helyezés Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid) és Ambrosino/Baumgartner legénységgel (205 T16 Grand Raid)
  • 2016: Győzelem a Peterhansel/Cottret legénységgel (2008DKR)
  • 2017: Az első, második és harmadik helyezés Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena és Despres/Castera legénységgel (mindannyian 3008DKR)
  • 2018: Győzelem a Sainz/Cruz legénységgel (3008DKR Maxi).

A DAKAR 2018 KULCSFONTOSSÁGÚ ADATAI 

A meglátogatott országok: Peru, Bolívia és Argentína

A megtett távolság: 8793 km, ezen belül 4047 km mért szakasz 14 részre és 13 szakaszra osztva.

Szakasz-győzelem: 7 a PEUGEOT 3008DKR Maxi részére az összességében 13‑ból.

  • 3 a Peterhansel/Cottret legénységgel (SS5, SS8 a SS10)
  • 2 a Sainz/Cruz legénységgel (SS6 a SS7)
  • 1 a Despres/Castera legénységgel (SS2)
  • 1 a Loeb/Elena legénységgel (SS4)

Elhelyezések az első két helyen és az első három helyen: 4 x 1. és 2. hely (SS2, SS4, SS6 és SS8) ebben a két 1. - 2. - 3. helyen való elhelyezés (SS2 és SS4)

Vezetés a versenyben:

Despres/Castera (SS2), Peterhansel/Cottret (SS3 - SS6) és Sainz/Cruz (SS7 - SS14).

  • A legnagyobb sebesség: 195,9 km/ó (Despres/Castera SS3)
  • A legnagyobb átlagos sebesség: 108 km/h (Sainz/Cruz SS6)
  • A legmagasabb környezeti hőmérséklet: 35 °C (SS13)
  • A legalacsonyabb környezeti hőmérséklet: 6 °C (SS6)
  • A legnagyobb tengerszint feletti magasság: 4786 m (SS8, Uyuni-Tupiza)

ÚJ IRÁNY A VILLAMOSÍTÁSHOZ

Ezt a győzelmét a PEUGEOT a Dakarban való utolsó részvételénél érte el. A PEUGEOT Sport most a FIA WorldRX Rallycross (FIA World Rallycross Championship) világbajnokságra összpontosít. A szezonja április 14. – 15-én indul Barcelónában Sébastien Loebbel a PEUGEOT 208 WRX egyik kocsijának volánja mögött. Ezzel egy időben a PEUGEOT Sport a következő elektromos rallycross bajnokságra is készül, amely 2020-ban veszi kezdetét. Ide a jelenlegi PEUGEOT 208 kocsi utódjával lép be, amelynek teljesen elektromos hajtású változata lesz.

IDEIGLENES TELJES BESOROLÁS A 14. SZAKASZ UTÁN

1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49 ó 16 perc 18 s
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43 perc 40 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1 ó 16 perc 4 1s
4. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1 ó 25 perc 29 s
5. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2 ó 45 perc 24 s
6. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4 ó 20 perc 58 s
7. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, + 7 ó 20 perc 49 s
8. Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +7 ó 41 perc 28 s
9. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9 ó 08 perc 10 s
10. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +9 ó 18 perc 46 s
31. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 45 ó 19 perc 10 s

resizer-video.png